SI EL PRESENT ES LLUITA, EL FUTUR POT SER PROMETEDOR

Article de David Matamoros, productor de Mr Miyagi, publicat a l’Infoproa de dilluns 30 de setembre de 2019.

Vam arribar a Sant Sebastià després d’una tourné increïble amb “El Hoyo”, la nostra darrera producció, que va guanyar a Toronto abans de triomfar al Fantasic Fest d’Austin. Havíem de coordinar la taula rodona que PROA organitza cada any en el marc de l’Industry del festival. Sincerament, el tema m’imposava bastant. Però he pensat fer cinc cèntims del que va passar perquè a mi personalment em va donar un xut d’energia en sentir algunes de les conclusions. Per què, direu? Doncs perquè d’alguna manera l’ICAA es feia com a propi gran part del discurs que hem portat des de PROA. I perquè altres ponents, ja fos ARTE o New Europe Films Sales, aportaven un futur esperançador dintre del maremàgnum que estem vivint ara mateix.

El primer punt destacable era la importància de la reciprocitat entre estats i la necessitat de refer les lleis de la coproducció per ser flexibles i dinàmics. I també per donar cabuda tant a l’oportunitat de negoci (és a dir, ara veig l’oportunitat d’entrar en un projecte, si sóc ràpid, en puc ser part), mitjançant o no tractat (com és el cas que aplica Irlanda). Refer a més per europeïtzar més que incidir en la territorialitat, on el contingut sigui més important que la ruta del finançament (evitant euro-puddings).

El segon punt era la pròpia protecció de la indústria però, i aquí radica la diferència, sense ser proteccionista. El paper important del productor ha de defensar-se davant dels agents que intenten fer-nos a un costat. Igual que l’entrada de nous professionals sortits de les escoles, però sense normes que no ens permetin maniobrar àgilment.

Però, el tercer, i el gran tema va ser la importància de buscar audiències joves (això es pateix molt per les teles). És l’única manera de mantenir una visió pro europea enfront de contingut estandarditzat que ve en paquets. L’educació en termes audiovisuals es fa més cap dalt ara que mai. L’ICAA va remarcar que les línies es modificaran l’any que ve, que buscaran una complicitat més forta amb el sector i la possibilitat que hi hagi línies noves i una forma de tractar la coproducció diferent.

I sentir això de boca de la subdirectora, després de la feinada que s’ha fet des de PROA, va ser esperançador. Com també veure l’ICEC i a Televisió de Catalunya acompanyant-nos i donar suport a aquest discurs. Aquesta feina continua que moltes vegades no té grans titulars acaba donant els seus fruits. És per això que és més necessari ara que mai, estar units i lluitar perquè el futur és esperançador, si el present el lluitem bé.

Proficcio-logo
ASSOCIACIÓ DE PRODUCTORES DE FICCIÓ

Coneix Proficció

Més informació

últimes notícies

MÉS NOTÍCIES SOBRE PROFICCIÓ

S'han carregat totes les notícies
No hi ha més notícies
Proficcio-logo
ASSOCIACIÓ DE PRODUCTORES DE FICCIÓ

Coneix a Avant

Més informació

ÚLTIMES NOTÍCIES

S'han carregat totes les notícies
No hi ha més notícies

per què formar part de proa

Si la teva productora es fa sòcia de PROA, podràs gaudir del servei de premsa, assessorament dels teus projectes, participar a les trobades per a socis i accedir a l'àrea privada per consultar documents interns, propostes, avisos i convocatòries entre d'altres.