FORWARD

Article de Tony Albert, Conseller Delegat de Motion Pictures S.A. i President de ProAnimats, publicat a l’Infoproa de dilluns 1 d'abril de 2019.

Entre l’aprovació per part del Parlament Europeu de la nova normativa del Copyright audiovisual; el nomenament de la nova Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya; els nombrosos premis aconseguits pels meus companys de PROA en el passat Festival de Màlaga; el naixement d’Apple TV; els canvis en les futures línies d’ajuda de l’ICAA; l’estrena de l’última pel·lícula d’Almodóvar; i la compra de FOX per part de Disney. Vivim en “forward permanent” no ens hem adonat i ja tenim el MIP a la volta de la cantonada.

Porto acudint ininterrompudament a aquesta cita anual a Cannes des de 1.996, així que porto 23 anys, com també vaig al MIPCOM i inverteixo una setmana per esdeveniment, estic a Cannes 2 setmanes a l’any i per 23 anys, em surten 46 setmanes vivint a Cannes, gairebé un any i el pitjor de tot és que el meu francès ni tan sols ha millorat, com diuen a França “Je suis Désolé”. Però una cosa que m’ha donat el MIP és seguir l’evolució del món de la Televisió; com van naixent uns canals i altres van morint, nous formats, innovadors programes, originals concursos, nous models de negocis, millores tecnològiques, també just fa deu anys vaig escoltar per primer cop la paraula Netflix, nom que origina un forçat moviment en la llengua quan el pronuncies i que fàcilment te la pots acabar mossegant; si ho arribo a saber, fa deu anys hagués comprat accions de la companyia, en comptes d’invertir en producció audiovisual, catxis!!!

Però si una cosa no ha canviat en aquest temps, és que en tots els mercats hi ha un nexe comú, el finançament, per fer qualsevol producció audiovisual necessites diners i molts, li pots dir de moltes maneres, inversió, subvenció, préstec, capital, pressupost, fons, fondillo, recursos econòmics, actiu, però al final necessites, perquè ens entenguem tots de “la pasta” i aquests mercats internacionals són un excel·lent aparador per trobar-la, ja sigui per fer pre-vendes, trobar coproductors, accés a ajuts internacionals, interessants mínims garantits, tancar amb distribuïdors estrangers, però també t’adones que si bé els nostres projectes gaudeixen de bona acceptació i molts països han evolucionat, en aquest tema seguim endarrerits respecte els ajuts i el suport que reben els nostres socis europeus per tirar endavant els seus projectes, amb interessants i generosos incentius fiscals, important inversió per part dels seus canals de televisió, seguretat jurídica en les IAE’s, afavoridores subvencions i una sèrie de mecanismes financers que faciliten la fluïdesa en la producció i que ens deixen en franca desavantatge a l’hora de coproduir amb ells, substituint diners per propietat i drets. A veure quan arriba la setmana on els titulars de l’Infoproa siguin que torna la taxa de les telefòniques, que les televisions inverteixen milions en les nostres produccions, que el pressupost anual de l’ICAA és de 200 milions i per demanar, que tornin els ajuts de l’ICAA a les sèries d’animació, espero que no hagin de passar altres 23 anys més acudint al MIP per llegir-les.

Tony Albert, Conseller Delegat de Motion Pictures S.A. i President de ProAnimats.

Proanimats_logo
ASSOCIACIÓ PROFESSIONAL DE PRODUCTORS D'ANIMACIÓ

Coneix ProAnimats

Més informació

últimes notícies

MÉS NOTÍCIES SOBRE proanimats

S'han carregat totes les notícies
No hi ha més notícies
Proanimats_logo
ASSOCIACIÓ PROFESSIONAL DE PRODUCTORS D'ANIMACIÓ

Coneix a Avant

Més informació

ÚLTIMES NOTÍCIES

S'han carregat totes les notícies
No hi ha més notícies

per què formar part de proa

Si la teva productora es fa sòcia de PROA, podràs gaudir del servei de premsa, assessorament dels teus projectes, participar a les trobades per a socis i accedir a l'àrea privada per consultar documents interns, propostes, avisos i convocatòries entre d'altres.